Työ oli osa päättötyötäni – liveroolipelin äänisuunnittelu. Olin muutama vuosi aiemmin lähtenyt mukaan vapaaehtoisena äänisuunnittelemaan liveroolipeli Dragonbanea. Valtavien mittasuhteiden peli tapahtui kaukana Ruotsin metsikön syvyyksissä. Lyhytelokuvan konsepti ja synopsis on osin myös kirjoittamani. Äänisuunnittelijana tehtäviini kuului lisäksi pelin hahmojen musiikkimaailman kirjoittaminen ja osittain rituaalisen musiikkikulttuurin luominen.
Avainsana: äänisuunnittelija
As a sound designer I’m able to provide such services as post processing, audio production and audio engineering or I’m able to take part in productions as the sound engineer, sound technician or production designer.
Indiana Jones -kohtauksen äänisuunnittelu
Koulun projekti äänisuunnittelukurssille. Kohteena oli luolakohtaus Indian Jones elokuvasta Kadonneen aarteen metsästäjät.
Tämä oli ryhmätyö, jossa kirjoitimme äänisuunnitelman, loimme foley-efektit ja muut ääneet yhdessä. Koostin, miksasin ja masteroin ääniraidan ja loin myös musiikin vastaavana äänisuunnittelijana.
Ensimmäisen Dragonbane videotuotannon äänisuunnittelu ja musiikin säveltäminen. Räjähdykset on poimittu varsin heikkosignaalisesta tallenteesta toisesta tapahtumasta ja kasvatettu jättimäisiksi. Äänisuunnittelussa avusti Perttu Leinonen.
Musiikkia ja efektejä revontuliesitykseen Arctic Academyn käyttöön. Kyseessä on Sodankylässä toimiva paikallisten avaruusfyysikkojen ylläpitämä revontulikota, jossa tätä kaunista ilmiötä esitellään. Tutustuin heihin työskennellessäni Sodankylän Geofysiikan Observatoriossa.